نشانه خرابی منبع تحت فشار چیست؟

 

 

     منبع تحت فشار در یک سیستم افزایش و انتقال فشار آب نقش کلیدی دارد. همانطور که در نوشتار اجزای تشکیل‌دهنده یک پمپ خانگی گفتیم، یک منبع تحت فشار وظیفه ذخیره موقت آب را برعهده دارد و از خاموش و روشن شدن مکرر پمپ مخصوصاً در مواقعی که مصرف آب پایین است، جلوگیری می‌کند.

 

     شایع ترین علت خرابی، کاهش فشار باد منبع تحت فشار است. خاموش شدن مکرر الکتروپمپ می تواند نشانه این موضوع باشد. برای پی بردن به این مسأله، درپوش والف بالای (یا نوک) منبع را بردارید. با ناخن و یا کلید، سوزن نوک والف را (که مشابه والف خودروست) فشار دهید. اگر بادی خارج نشد، نبود هوا در منبع را نشان میدهد. در این صورت پس از خارج کردن مجموعه پمپ از مدار لوله کشی و باز کردن فلکه بای-پس، اقدام به باد کردن منبع کنید. باد کردن منبع به کمک کمپرسور باد به آسانی قابل انجام است، ولی با تلمبه دستی به سختی می توانید این کار را انجام دهید. دقت کنید که فشار باد داخل منبع در اینصورت باید حدود 10 پاسکال باشد.

 

      مورد شایع دیگر سوراخ شدن تیوب داخل منبع است. در آزمایش فشردن سوزن والف منبع، اگر به جای خروج هوا، آب از والف خارج شد، نشاندهنده خرابی تیوب است. در این صورت با خرید تیوب منبع تحت فشار که قیمت چندانی هم ندارد، اقدام به تعویض نمایید. هنگام خرید به قطر دهانه تیوب دقت کنید که معمولاً 80 یا 90 سانتیمتر است.

 

 


اگر در زمینه خرید منبع تحت فشار نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید.

برای دیدن موجودی و قیمت منبع های تحت فشار آب اینجا را ببینید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش