برای نصب پمپ آب خانگی، ست کنترل بخریم یا کلید اتوماتیک؟

در این نوشتار به زبان ساده شما را راهنمایی می کنیم که از کدام سیستم برای افزایش فشار پمپ استفاده کنید.

 

به طور کلی از نیاز به یک مکانیزم برای روشن و خاموش شدن پمپ باید استفاده کنیم. اگرچه بسیاری از پمپ ها برای روشن ماندن ممتد طراحی شده اند و سیستم خنک کاری دارند، اما جهت کاهش استهلاک و مصرف انرژی استفاده از این مکانیزم لازم است.

 

پمپ های خانگی را به دو صورت نصب می کنند: روش اول استفاده از پمپ و ست کنترل و در روش دوم بکارگیری پمپ، کلید اتومات، منبع تحت فشار، پنج راهی و درجه. همانطور که می بینید در روش دوم قطعات بیشتری استفاده می شود و بالطبع قیمت تمام شده بالاتری خواهد داشت. حال در ادامه به تفاوت ها و ویژگی هریک می پردازیم.

 

 

ست کنترل ها دارای یک برد الکترونیکی هستند که از طریق یک دیافراگم در مسیر ورودی شان، دستور روشن شدن پمپ را می دهند و چند ثانیه پس از بسته شدن دیافراگم پمپ را خاموش می کنند. پس آب ورودی به مجموعه پمپ باید دارای یک فشار حداقلی حتی اندازه فشار شیر سماور باشد تا در صورتی که در طبقات شیر آب باز شد، همان فشار کم دیافراگم را فشرده کند و برد دستور روشن شدن بدهد.

تصویر یک برد الکترونیکی ست کنترل
تصویر یک برد الکترونیکی ست کنترل

 

از ست کنترل ها برای استفاده در ویلاها و طبقات نهایتاً دو طبقه استفاده می شود و نیاز به حداقل فشار آب دارند. ست کنترل ها قیمت تمام شده مجموعه را کاهش می دهد و در مواقعی که شبکه آب شهر قطع شود، از روشن شدن بی مورد پمپ جلوگیری می کند. ست کنترلرها اغلب دارای درجه فشار می باشند و حداقل 20 سانتیمتر بعد از خروجی الکتروپمپ نصب می شوند.

 

و اما کلید اتوماتیک و منبع و بند و بساطش:

کلید اتوماتیک یک قطعه مکانیکی است که فشار درون لوله را کنترل می کند. اگر فشار آب داخل لوله های ساختمان از یک مقدار مشخص کمتر شود پمپ را روشن می کند و بعد از بستن شیر آب، مقداری از آب را نیز وارد منبع دیافراگمی می کند تا برای استفاده بعدی نیز فشار درون لوله همچنان بالا باشد. در اینصورت برای مصرف کم مثل پرکردن لیوان آب پمپ روشن نمی شود و از آب درون منبع استفاده می شود تا اینکه منبع خالی شود و پمپ مجدد به راه می افتد.

 

از کلید اتوماتیک تا ساختمان های 6 طبقه می توان استفاده کرد. کلیدهای اتومات استهلاک پمپ را به دلیل کاهش دفعات روشن شدن پمپ کم می کنند. محدودیت حداقل فشاری ست کنترلرها را ندارند و قابلیت تنظیم فشار روشن و خاموش پمپ را دارند.

 


اگر در زمینه خرید پمپ آب خانگی و تجهیزات مربوطه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش