کلید اتوماتیک اسکواردی (SQD) چگونه تنظیم می‌شود؟

     وظیفه خاموش و روشن کردن پمپ های خانگی عموماً بر عهده کلید اتوماتیک و یا ست کنترلر است. در این مقاله نحوه تنظیم یکی از رایج ترین انواع کلیدهای اتوماتیک یعنی کلیدهای اتوماتیک اسکواردی را آموزش می‌دهیم.

 

     اگر درپوش یک کلید اتوماتیک را بردارید با شکل زیر مواجه می شوید که یک فنر کوچک و یک فنر بزرگ دارد:

 

 

     عملکرد فنر بزرگ مربوط به حداکثر فشار آب است. یعنی با هرچه سفت تر کردن آن، فشاری که پمپ در آن خاموش می شود، بالاتر می رود. به عنوان مثال فرض کنید در حالتی که پمپ روی فشار آب 3 بار خاموش می شود، با سفت کردن پیچ بالای فنر بزرگ، روی فشار 4 بار خاموش می شود و بالعکس.

 

     عملکرد فنر کوچک هم مربوط به بازه ای است که پمپ در آن محدوده روشن و خاموش می شود. فرض کنید پمپی در اختیار داریم که روی فشار 3 بار روشن می شود و روی فشار 5 بار خاموش می شود که محدوده فشار آن 2 بار است و با سفت کردن آن، محدوده فشار افزایش می یابد. به بیان ساده تر هرچه فنر کوچک را سفت تر کنیم، فاصله خاموش و روشن شدن پمپ یا همان دلتا کاهش می یابد.

 

     با این توضیحات مشخص می شود که ما فشاری که پمپ در آن خاموش می شود و اختلاف فشار خاموش و روشن شدن را می توانیم کنترل کنیم و مستقیماً دسترسی به فشار روشن شدن پمپ نداریم.

 

 


اگر در زمینه خرید ست کنترل و کلید اتوماتیک نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید.

برای دیدن موجودی و قیمت پرشر سوییچ ها اینجا را ببینید.

و برای دیدن موجودی و قیمت کلید اتوماتیک اسکواردی اینجا را ببینید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش