علت یکسره کارکردن پمپ آب خانگی

 

جهت کاهش استهلاک پمپ های آب، آن ها را به قطعاتی به نام ست کنترل یا کلید اتوماتیک مجهز می کنند تا در مواقعی که شیرهای آب بسته باشد، پمپ را خاموش کند. اما گاهی عواملی باعث می شود تا پمپ خاموش نشود یا به اصطلاح اتومات نکند که در این نوشتار به اختصار آن ها را بررسی می کنیم:

 

- فشار کم آب شهری

اگر از کلید اتوماتیک استفاده می کنید و پمپ شما یکسره کار می کند، اشکال می تواند در فشار کم آب شهری باشد. یکی از معایب کلیدهای اتومات، خاموش نکردن پمپ در حالت قطعی یا کمی فشار آب ورودی به پمپ می باشد. مادامی که آب موردنیاز پمپ وارد پمپ نشود، فشار سیستم بالا نمی رود و پمپ یکسره کار می کند. در صورتی که فشار آب خروجی به هنگام روشن بودن پمپ کم است، پس از خاموش کردن پمپ، فشار آب ورودی شهر را چک کنید. اگر کم بود، با مشورت یک متخصص از منبع ذخیره آب یا ست کنترل دیجیتال به جای کلید اتوماتیک مکانیکی استفاده کنید.

 

-  خرابی ست کنترل یا کلید اتوماتیک

گاهی کنتاکت های ست کنترل یا کلید اتوماتیک به هم می چسبد. علت این امر توان مصرفی الکتروپمپ در هنگام راه اندازی و خوردگی کنتاکت ها به مرور زمان می باشد. گاهی با زدن یک ضربه کوچک به قاب بیرونی ست کنترل یا کلید اتوماتیک، کنتاکت ها جدا می شود و پمپ خاموش می گردد. در این حالت شما به یک ست کنترل یا کلید اتومات جدید دارید.

برای خرید ست کنترل دیجیتال یا کلید اتوماتیک مکانیکی اینجا را ببینید.

 

-خرابی پروانه پمپ

در پمپ هایی که پروانه آن ها از پلاستیک فشرده یا باکالیت به جای برنج استفاده شده، گرم شدن هوزینگ پروانه موجب تغییر شکل پروانه می شود. در نتیجه بازدهی پمپ پایین می آید و توان افزایش فشار را ندارد. در نتیجه کلید اتوماتیک یا ست کنترل فرمان قطع شدن پمپ را صادر نمی کند.

به راحتی می توانید پروانه پمپ را تعویض کنید. برای خرید پروانه برنجی اینجا را ببینید.

- خرابی منبع دیافراگمی

با سوراخ شدن تیوب، منبع توانایی ذخیره آب با فشار را ندارد و همین عدم ایجاد فشار مناسب در سیستم لوله ها، باعث می شود که پمپ یکسره کار کند. در نوشتار نشانه خرابی منبع تحت فشار چیست؟ راجع به روش تست منبع و اطمینان از سالم بودن آن صحبت کردیم. برای خرید منبع دیافراگمی اینجا را ببینید.

 

- خرابی شیر یکطرفه

شیر یکطرفه ها وظیفه انتقال آب در یک جهت را در لوله دارند. در صورت خرابی این شیرها، فشار ایجاد شده توسط پمپ به سمت مصرف کننده یا همان شیرها منتقل نمی شود و پمپ یکسره کار می کند. هرچند خرابی شیر یکطرفه به ندرت رخ می دهد.


اگر در زمینه خرید پمپ آب خانگی و تجهیزات مربوطه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش