استفاده از الکتروپمپ بجای کفکش

شاید تصور کنید که الکتروپمپ ها را فقط برای افزایش فشار آب خانگی استفاده می کنند و کاربرد دیگری از جمله تخلیه آب استخر ندارند. اما الکتروپمپ ها هم می توانند با رعایت شرایطی کاربرد کفکش ها را داشته باشند. پس اگر یک الکتروپمپ بی استفاده در انبار دارید این مطلب را بخوانید تا از الکتروپمپی که دارید برای تخلیه آب استخر و آبیاری باغچه بتوانید استفاده کنید.

 

همانطور که می دانید ساختمان الکتروپمپ ها و کفکش ها و کلاً اکثر واترپمپ ها مشابه هم هستند: یک موتور برقی یا بنزینی از طریق تبدیل انرژی باعث چرخش شفت یک پمپ می شود و چون این حرکت با سرعت بالایی انجام می شود، سیال (آب) از طریق نیروی گریز از مرکز از پمپ خارج می شود.

تفاوت های کفکش و الکتروپمپ

اما تفاوت های الکتروپمپ با کفکش در قابلیت های آن هاست. کفکش ها در آب غوطه ور می شوند و از این طریق موجب کاهش حرارت الکتروموتور فراهم می شود. الکتروپمپ ها از طریق پروانه پشت آن و جریان هوا و دفع حرارت از طریق بدنه خنک می شوند. کفکش ها نیاز به هواگیری ندارند، اما اگر لوله ورودی الکتروپمپ ها فاقد فشار آب باشد، هواگیری لازم دارند که نحوه هواگیری را در وبلاگ جم صنعت می توانید بخوانید. صدای کفکش ها به دلیل غوطه وری در آب بسیار کمتر است. همچنین به دلیل اینکه کفکش ها عملیات نصب خاصی لازم ندارند، می توان آن ها را بعد از استفاده به راحتی جابجا و یا جمع آوری کرد.

 

علت استفاده از الکتروپمپ بجای کفکش

علاوه بر اینکه ممکن است شما یک الکتروپمپ بیکار در انبار داشته باشید، گاهی توجیه هزینه پرداختی می تواند باعث شود از خرید کفکش منصرف شوید و یک الکتروپمپ بخرید. البته باید در خروجی الکتروپمپ سرشلنگی نصب کنید تا بتوانید شلنگ به آن وصل کنید.

 

 

نکته مهم:

الکتروپمپ ها اساساً برای استفاده در حالتی موثر هستند که لوله ورودی و اطراف پروانه آن ها دارای آب باشد. در حالتی که به شبکه آب شهری و یا منبع ذخیره آب متصل نباشند، توصیه می شود طول لوله آب ورودی آن ها کمتر از 2 متر باشد.

 

 


اگر در زمینه خرید الکتروپمپ ها و کفکش ها نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید.

برای دیدن موجودی و قیمت الکتروپمپ ها اینجا را ببینید.

و برای دیدن موجودی و قیمت کفکش ها اینجا را ببینید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش