خاموش و روشن شدن مکرر الکتروپمپ خانگی نشانه چیست؟

حتماً برای شما هم پیش آمده که بعد از مدتی که از نصب یا سرویس پمپ آب خانگی‌تان می‌گذرد، پمپ به طور مکرر خاموش و روشن می‌شود و مدت روشن ماندن پمپ کمتر از دو یا سه ثانیه است.

 

در این صورت باید بدانید که استهلاک کلید اتوماتیک و پمپ شما به دلیل بالارفتن تعداد راه اندازی بسیار زیاد شده و در دراز مدت هزینه های سنگینی را تحمیل می‌کند. در این نوشتار به شما کمک می‌کنیم که علت این اتفاق را عیب یابی کنید.

 

     همانطور که می‌دانید مجموعه پمپ آب خانگی اجزای مختلفی دارد: الکتروپمپ، منبع تحت فشار، کلید اتوماتیک یا pressure switch، مجموعه لوله و درجه و غیره. اگر مدتی پس از نصب یا سرویس مجموعه پمپ چنین مشکلی برای شما ایجاد شده است، اولین و محتمل‌ترین ایراد را در منبع تحت فشار جستجو کنید. منابع تحت فشار از طریق ایجاد تعادل بین فشار هوا و فشار آب کار می‌کنند و این کار را از طریق یک تیوب که نقش دیافراگم را دارد انجام می‌شود. برای عیب یابی این موضوع نوشتار زیر را ببینید و از سلامت منبع تحت فشار اطمینان حاصل کنید:

نشانه خرابی منبع تحت فشار پمپ آب خانگی چیست؟

 

     احتمال بعدی به تنظیم نبودن کلید اتوماتیک برمی‌گردد. گاهی خرابی و یا برهم خوردن تنظیم کلید اتوماتیک باعث وجود این مشکل می‌شود. کم بودن دامنه (دلتا) در کلید اتوماتیک و یا فشار پایین روشن شدن و یا خاموش شدن الکتروپمپ گاهی موجب این مشکل می‌شود. نحوه تنظیم کلید اتوماتیک را در نوشتار زیر بخوانید:

کلید اتوماتیک اسکواردی چگونه تنظیم می‌شود؟

 

     و مشکل دیگر را باید در الکتروپمپ جستجو کرد. مهمترین اتفاقاتی که مربوط به الکتروپمپ می شود، نیم‌سوز شدن الکتروپمپ و در نتیجه کاهش سرعت چرخش پروانه باعث کاهش فشار آب می‌شود. از موارد نادر هم خرابی پروانه پمپ و شکستگی آن را می‌توان باعث بروز این ایراد دانست.

 

     و در آخر انتخاب نادرست الکتروپمپ در هنگام خرید نیز می‌تواند باعث خاموش و روشن شدن مکرر پمپ شود. هنگام خرید حتماً با فروشنده مشورت کنید تا با توجه به عواملی مانند ارتفاع ساختمان، تعداد و متراژ واحدهای ساختمانی و نیز سیستم لوله کشی ساختمان (تعداد زانویی، جنس لوله) هد پمپ مناسب را معرفی کند.

 

 


اگر در زمینه خرید الکتروپمپ و منبع تحت فشار نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید.

برای دیدن موجودی و قیمت الکتروپمپ ها اینجا را ببینید.

و برای دیدن موجودی و قیمت منبع های تحت فشار آب اینجا را ببینید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش