نحوه هواگیری الکتروپمپ خانگی

الکتروپمپ های خانگی اغلب نیازی به هواگیری ندارند. اما در شرایطی ممکن است اطراف پروانه پمپ ها هوا وجود داشته باشد که در این صورت حتی با کارکرد پمپ، باز هم آبی پمپاژ نمی شود.

 

چه پمپ هایی نیاز به هواگیری دارند؟

همانطور که در بالا گفتیم اغلب پمپ ها را هواگیری نمی کنند، چرا که هواگیری را به صورت خودکار انجام می دهند یا اصلاً نیازی به هواگیری ندارند. مانند الکتروپمپ های جتی که هواگیری لازم ندارند. اگر لوله ورودی الکتروپمپ دارای فشار آب نباشد (مثلاً الکتروپمپ از یک منبع آبی پایین تر از سطح نصب پمپ، تغذیه کند) در این صورت نیازمند هواگیری است.

 

چگونه هواگیری کنیم؟

در اطراف پمپ ها (قسمت پمپ الکتروپمپ و نه الکتروموتور پمپ) یک پیچ هواگیری از جنس برنج وجود دارد. بعد از قطع برق سیستم، به کمک آچار این پیچ را باز کنید. خروجی آب پمپ را ببندید و فلکه ورودی آب پمپ را باز کنید.

درون پیچ هواگیر با کمک قیف یا لوله پلاستیکی آب بریزید تا سرریز شود. چند لحظه صبر کنید تا حباب های هوا در صورت وجود خارج شوند. ممکن است لازم باشد مجدد آب اضافه کنید. سپس پیچ را ببندید، خروجی آب را باز کنید.

 

حالا نوبت اتصال برق پمپ است. به محض اتصال برق پمپ و روشن شدن پمپ، گیج فشار را ببینید و باید بلافاصله بالا رود.

 

برخی پمپ ها دو عدد پیچ هواگیری دارند

در این پمپ ها دو عدد پیچ هواگیری یکی در بالا و یکی در پایین قرار دارد. در اینصورت ابتدا پیچ پایینی را باز کنید و اگر فشار ستون مایع خروجی پمپ (آب داخل لوله ارتفاعات بالاتر از پمپ) موجود باشد، آب از خروجی پمپ با فشار مناسب خارج می شود. در این صورت پمپ هواگیری شده است. اما معمولاً این اتفاق نمی افتد و آبی داخل لوله های خروجی پمپ نیست. پس پیچ پایینی را ببندید و به روش بالا هواگیری را با پیچ بالایی انجام دهید.

 

 


اگر در زمینه خرید الکتروپمپ ها نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید.

برای دیدن موجودی و قیمت الکتروپمپ ها اینجا را ببینید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش