تفاوت پمپ بشقابی و جتی چیست؟

     پمپ های آب خانگی معمولاً در دو نوع جتی و بشقابی عرضه می شوند. هرچند این دو نوع تفاوت آنچنانی ندارند، اما در این نوشتار به تشریح مهمترین تفاوت های میان آن ها می پردازیم.

 

     پمپ های آب جتی، دارای یک جت اکسیژن هستند و مشابه یک انژکتور عمل می کند. به همین دلیل ساختار پیچیده تر دارند و طراحی و ساخت پمپ های جتی دقت خاصی را می طلبد. قسمت پمپ جتی ها (قسمت بدون الکتروموتور) بخاطر همین ساختار پیچیده تر ابعاد بزرگتری دارد و معمولا از آن ها برای مکش آب از عمق های پایین تر استفاده می شود و آبدهی بیشتری دارند. بنابراین در ساختمان هایی که تعداد واحد زیاد یا مصرف کننده بیشتری دارند، غالباً از الکتروپمپ های جتی استفاده می شود.

 

ساختار یک پمپ جتی

 

     در مقابل پمپ های بشقابی طراحی ساده تری دارند و براساس نیروی گریز از مرکز، باعث افزایش فشار سیال می شوند. الکتروپمپ های بشقابی، ارتفاع (هد) بالاتری دارند و در ساختمان های بلند از آن ها بیشتر استفاده می شود.

 

     تفاوت دیگر این دو، مربوط به میزان صدای تولیدی آن هاست. از آنجا که پمپ های بشقابی قطعات مکانیکی متحرک کمتری دارند، صدای کمتری ایجاد می کنند و برای مصارف غیرصنعتی، معمولاً بشقابی ها طرفدار دارند و جتی ها به دلیل داشتن جت اکسیژن پرصداتر هستند.

 

 


اگر در زمینه خرید الکتروپمپ ها نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید.

برای دیدن موجودی و قیمت الکتروپمپ ها اینجا را ببینید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش