لزوم نصب منبع ذخیره آب چیست؟

احتمالاً شما هم شنیده اید که اداره آب برای مشترکینی که مستقیماً پمپ خود را به لوله آب شهری متصل می کنند اخطار آمده است و مشترکین را ملزم به استفاده از منبع ذخیره آب می کند. اما علت چیست؟

 

شاید در ابتدا اینطور به نظر بیاد که نصب منبع ذخیره، برای مشترکین چیزی جز هزینه و اشغال فضای تأسیساتی نخواهد داشت و شرکت آب و فاضلاب فقط به فکر خودش است. اما در اصل این کار مزایایی برای هر دو دارد.

 

به دلیل اینکه اغلب ساختمان های مسکونی یک پمپ دارند که در حالت خاموش و یا روشن است (مانند بوستر پمپ عمل نمی کنند)، به هنگام استارت پمپ، جریان آب زیادی در یک لحظه مکش می شود که به دلیل فشار زیاد پمپ، علاوه بر تامین فشار مورد نیاز مصرف کننده، اضافه فشار در منبع تحت فشار ذخیره می شود. پس مکش اولیه زیاد است و کم کم این مکش کاهش می یابد تا پمپ خاموش شود. به دلیل نحوه عملکرد کنتورهای آب، خطای کنتور بالا می رود و عملاً مصرف بالاتری از مصرف واقعی ثبت می شود.

 

همچنین در صورت عدم نصب منبع ذخیره، در ساعات اوج مصرف به دلیل اینکه آب کافی در لوله ها وجود ندارد، احتمال مکش هوا همراه آب از لوله آب شهری وجود دارد. پس باز هم مبلغی را به عنوان هوا به جای آب به اداره آب می پردازید و در دراز مدت هزینه تعمیر پمپ را نیز پرداخت می کنید.

 

در مواقعی هم که آب شهر قطع می شود و یا فشار آن به حدی کم می شود که پمپ راه اندازی نمی شود، با نصب منبع ذخیره همواره آب مصرفی شما تأمین است. همچنین به یاد داشته باشید که تا حد امکان فاصله بین منبع و پمپ کم باشد. به علاوه پمپ را پایین تر از منبع نصب کنید، مخصوصاً اگر از ست کنترل استفاده می کنید.

 

اما مزیت نصب منبع ذخیره برای اداره آب چیست؟ از آنجایی که ساختمان های تا دو طبقه اغلب بدون پمپ افزایش فشار هستند، زمانی که پمپ ساختمان های بلندمرتبه که در نزدیکی آنهاست، مکش بالایی را از خط لوله مشترک دارند، فشار آب آن ها به شدت افت می کند و در واقع تعادل فشاری خط لوله به هم می ریزد.

 

به هنگام خرید و نصب منبع چند نکته رو هم مدنظر قرار بدهید. اول اینکه در انتخاب حجم مناسب منبع دقت کنید. از فروشنده بخواهید حجم مورد نیاز شما را برای 24 ساعت بر اساس تعداد افراد مستقر در ساختمان حساب کند. به دلیل اینکه حجم این منابع زیاد است، به ابعاد محل نصب دقت کنید. اگر فضای شما کم باشد، دردسر تعویض منبع را هم خواهید داشت. البته خوشبختانه اشکال متنوع منبع ها، نصب آن ها را راحت کرده. انواع مستطیل، گرد، زیرپله ای، ایستاده، و...

 

 

امروزه جنس منبع ها پلی اتیلن ضدجلبک هستند. پس کمتر نیاز به تمیز کردن دارند. پس حتماً درب بازدید بالای منبع را قفل کنید تا افراد متفرقه امکان باز کردن درب آن و ریختن مواد سمی را به دلیل سوء نیت نداشته باشند.

 

 


اگر در زمینه خرید الکتروپمپ ها و منبع های ذخیره آب نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید.

برای دیدن موجودی و قیمت الکتروپمپ ها اینجا را ببینید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش