بوستر پمپ چیست؟

 

سیستم های آبرسانی در مجتمع های مسکونی که تعداد واحدهای مصرف کننده بسیار بیشتر از ساختمان های معمولی است، تفاوت دارد. علت این تفاوت، مدیریت هوشمند فشار آب خروجی از پمپ می باشد که می بایست همواره فشار خروجی در یک بازه مشخصی تنظیم شود.

 

یک بوستر پمپ شامل حداقل دو الکتروپمپ است. این الکتروپمپ ها از طریق یک تابلو فرمان، یکی یکی یا همزمان وارد مدار می شوند و یا بسته به نوع تابلو، می توان سرعت گردش هر پمپ را تغییر داد تا فشار خروجی در یک بازه تنظیم شده قرار بگیرد. با این کار علاوه بر اینکه مصرف برق مجموعه کاهش می یابد، استهلاک الکتروپمپ ها (که معمولاً پمپ های قوی تر و گران قیمت تری هستند) نیز کمتر شده و عملکرد الکتروپمپ ها تابع مصرف کننده می باشد.

 

 

در سیستم های ساده، روشن و یا خاموش بودن الکتروپمپ صرفاً بستگی به فشار مجموعه دارد و الکتروپمپ یا روشن است یا خاموش. در حالیکه در بوستر پمپ اگر مصرف کم باشد، یکی از الکتروپمپ ها با دور پایین وارد مدار می شود و با افزایش مصرف دور الکتروپمپ بالا می رود و در صورت تداوم افزایش مصرف الکتروپمپ یا الکتروپمپ های بعدی وارد مدار می شوند. همچنین می توان جهت تقسیم استهلاک، روشن شدن پمپ ها را بصورت تصادفی در تابلوفرمان تعیین کرد.

 

مزیت دیگری که بوسترها دارند این است که در صورت خرابی یکی از پمپ ها، می توان آن را از مدار خارج کرد بدون آنکه آبرسانی به طبقات دچار اختلال شود.

 

بوستر پمپ ها اغلب نیاز به طراحی دارند و تعداد قطعات زیادی در آن ها استفاده میشود. الکتروپمپ ها، شیرهای یک طرفه، پرشر سوییچ ها، مانومتر، منبع تحت فشار، تابلوفرمان، لرزه گیرها، شاسی و... . همین تعدد قطعات باعث بالارفتن هزینه تولید و راه اندازی می شود، ولی با توجه به اینکه این سیستم ها برای مجموعه ای از واحدهای مسکونی استفاده می شود و هزینه ها سرشکن می شوند و از طرفی استهلاک پایین تری دارند، بسیار به صرفه تر هستند. بوستر پمپ ها اغلب برای تعداد طبقات بالای 6 طبقه در نظر گرفته می شود. از طرفی در سایر کاربری ها ازجمله پمپ های آتشنشانی، کشاورزی و سایر کاربری هایی که واحدهای مصرف کننده متغیر دارند کاربرد دارد.

 

 


اگر در زمینه خرید پمپ ها نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید.

برای دیدن موجودی و قیمت الکتروپمپ ها اینجا را ببینید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش